Розпродаж!

Розвиток дрібної моторики у дітей з порушенням мовлення

70 

Код работы: К 00112
Дисциплина: Логопедия
Тип работы: Курсовая (теоретическая)
Количество страниц:
 40
Источников литературы: 24

Опис

Курсова робота розглядає питання розвитку дрібної моторики у дошкільників із порушенням мовлення. Складається з двох теоретичних розділів.

ВСТУП

На сучасному етапі розвитку дошкільної педагогіки велика увага приділяється розвитку моторики у дітей дошкільного віку, що дозволяє сформувати координацію рухів пальців рук, розвинути мовну діяльність і підготувати дитину до школи. Чим вище рухова активність дитини, тим краще розвивається її мовлення. Відомий дослідник дитячого мовлення М. Кольцова пише: «рух пальців рук історично, у ході розвитку людства, виявився тісно пов’язаними з мовленнєвою функцією».

Формування рухів відбувається за участю мовлення. Точне динамічне виконання вправ ніг, тулуба, рук, голови готує вдосконалення рухів артикуляційних органів: губ, язика, нижньої щелепи. Взаємозв’язок загальної та мовленнєвої моторики вивчений і підтверджений дослідженнями багатьох відомих вчених, таких як І. Павлов, О. Леонтьєв, О. Лурія. Коли дитина опановує рухові вміння та навички,тоді і розвивається координація рухів. Зазвичай дитина, що має високий рівень розвитку дрібної моторики, вміє логічно міркувати, у неї достатньо розвинені пам’ять, увагу, зв’язкове мовлення.

Мовлення вдосконалюється під впливом кінетичних імпульсів від рук, точніше − від пальців. Розвинений мозок і нерозвинена рука − цілком закономірно, при сучасному способі життя, явище. Але це не повинно ввергати педагогів і батьків в паніку: слабку руку дошкільника можна і необхідно розвивати.

Під час занять потрібно враховувати індивідуальні особливості кожної дитини, її вік, настрій, бажання і можливості. Головне, щоб заняття приносили дітям тільки позитивні емоції. Перші невдачі викличуть розчарування, і навіть роздратування. Треба дбати про те, щоб діяльність дитини була успішною, − це буде підкріплювати її інтерес до ігор і занять.

Умілими, пальці стають не відразу. Головне пам’ятати золоте правило: ігри та вправи, пальчикові розминки повинні проводитися систематично.

Мета дослідження: виявити особливості роботи з розвитку дрібної моторики у дітей дошкільного віку з порушенням мовлення.

Гіпотеза дослідження: розвиток дрібної моторики сприяє розвитку мовлення дітей дошкільного віку з вадами мовлення, а зокрема з неврозоподібним заїканням.

Об’єкт дослідження: розвиток дрібної моторики у дітей з порушеннями мовлення.

Предмет дослідження: основні напрямки роботи з розвитку дрібної моторики рук у дітей дошкільного віку з вадами мовлення.

Поставлена мета реалізується у наступних завданнях:

  1. Вивчити літературу, що розкриває провідні поняття курсової роботи.
  2. Вивчити спеціальну літературу з логопедії та спеціальної педагогіки, що розкриває специфіку розвитку дітей дошкільного віку із неврозоподібним заїканням.
  3. Проаналізувати основні та специфічні напрямки роботи з розвитку дрібної моторики у дітей дошкільного віку з порушенням мовлення.
  4. Порівняти форми розвитку дрібної моторики рук.

Методи дослідження: вивчення літературних джерел з проблеми дослідження, порівняння і пояснення суті кожної описаної форми розвитку дрібної моторики.

Не нашли, что искали? – Закажите индивидуальное написание работы или вернитесь к поиску.