Криза семи років та психологічна готовність дитини до навчання у школі
80 ₴
Код работы: К 00115
Дисциплина: Возрастная психология
Тип работы: Курсовая теоретическая
Количество страниц: 34
Источников литературы: 29
Опис
У курсовій роботі дана характеристика кризи семи років. Розкрито вплив особливостей протікання кризи семи років на рівень психологічної готовності до школи.
ВСТУП
Актуальність теми вікової кризи в період переходу від дошкільного дитинства до молодшого шкільного обумовлена тією роллю, яку відіграє даний період у формуванні особистості. Розглянутий віковий період розвитку дитини визначається як сенситивний період для формування соціального «Я» особистості в контексті системи відносин дитина-однолітки, дитина-дорослий і дитина-внутрішнє Я.
Вступ до школи – переломний момент у житті дитини, перехід до нового способу життя і умов діяльності, нового положення в суспільстві, нових взаємовідносин з дорослими і однолітками.
У психолого-педагогічній літературі поняття «шкільна зрілість» трактується як досягнутий рівень морфологічного, функціонального та інтелектуального розвитку дитини, який дозволяє їй успішно долати навантаження, пов’язані з систематичним навчанням, новим режимом дня в школі.
Високі вимоги життя до організації виховання і навчання змушують шукати нові, більш ефективні психолого-педагогічні підходи, націлені на приведення методів навчання у відповідність вимогам життя. У цьому сенсі проблема готовності дошкільників до навчання в школі набуває особливого значення. З її рішенням пов’язано визначення цілей і принципів організації навчання і виховання в дошкільних установах. У цей же час від її рішення залежить успішність наступного навчання дітей у школі.
Основною метою визначення психологічної готовності до шкільного навчання є профілактика шкільної дезадаптації. Для успішного вирішення цієї мети останнім часом створюються різні класи, у завдання яких входить здійснення індивідуального підходу в навчанні, по відношенню до дітей як готових, так і не готових до школи, щоб уникнути шкільної дезадаптації. А саме, важливим у дослідження є виявлення та упорядкування факторів, що впливають на готовність до школи.
Психологічна криза молодшого шкільного віку викликана змінами в психічному житті дітей при переході з однієї стадії розвитку особистості дитини на іншу. Цей феномен знаходить своє відображення в процесі подолання дітьми періоду початку диференціації внутрішньої і зовнішньої сторони своєї особистості.
Проблема психологічних особливостей дітей молодшого школяра в психології − одна з центральних, з точки зору системного підходу. З цих позицій властивість особистості є елементом системи, нерозривно пов’язаним з іншими її елементами, які підпорядковуються законом цілісного функціонування і що впливає на структурно-динамічні особливості особистості.
Об’єкт дослідження: психологічна готовність дитини до навчання у школі; криза семи років.
Предмет: вплив характеру протікання кризи семи років на успішність психологічної готовності дитини до навчання у школі.
Гіпотезою є припущення, згідно з яким, рівень підготовленості дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання пов’язаний з особливості протікання кризи семи років.
Метою дослідження є теоретичний аналіз особливостей перебігу кризи семи років та її вплив на психологічну готовність до школи.
Завдання дослідження:
- Провести теоретичний аналіз літератури стосовно проблеми психологічної готовності дитини до шкільного навчання.
- Обґрунтувати зв’язок між готовністю до шкільного навчання та особливостями перебігу кризи семи років.
- Розкрити психологічні умови підвищення рівня готовності дитини до шкільного навчання.
- Встановити подальші перспективи дослідження.
Методи дослідження. У процесі дослідження ми користувались теоретичними методами дослідження, до яких входили: аналіз літератури, загальнонаукові методи (аналіз, синтез), використано методи теоретичного аналізу багатодетермінованості і взаємовпливу психічних явищ.
Методологічну й теоретичну основу роботи складають психологічні дослідження таких вітчизняних дослідників як В. Мухіна [18], Є. Кравцова [15], Н. Гуткіна [7], та ін, а також закордонних дослідників Р. Гутке [6], Я. Їрасек [14], та ін.
Теоретична значущість роботи полягає у розширенні теоретичних відомостей про зв’язок особливостей перебігу кризи семи років та психологічної готовності дитини до навчання у школі.
Практична значущість роботи визначається в тому, що результати дослідження можуть бути використані у роботі психологів консультантів, шкільних психологів, що працюють з дітьми, що збираються йти до школи.
Не нашли, что искали? – Закажите индивидуальное написание работы или вернитесь к поиску.